Kako je influencer zrušil enega največjih startupov na svetu?

Marquees Brownlee je zrušil Fisker
Marquees Brownlee je zrušil Fisker

V sodobnem digitalnem svetu so vplivneži (influencerji) pridobili neverjetno moč in vpliv na javno mnenje. Eden takšnih primerov je nedavni padec enega največjih startupov na svetu, Fisker Inc., po zaslugi dejanj enega samega influencerja – Marqueesa Brownleeja. Dogodek je močno pretresel tako svet tehnologije kot tudi finančne trge.

Začetek zgodbe: kdo je Marquees Brownlee?

Marqueesa Brownlee je eden najbolj priljubljenih in vplivnih tehnoloških influencerjev na svetu, z milijoni sledilcev na različnih platformah družbenih omrežji. Njegove ocene in mnenja o novih tehnologijah in podjetjih imajo pogosto velik vpliv na javno mnenje in celo na njihovo tržno vrednost. Brown je znan po svojih temeljitih analizah in kritičnem pristopu, kar mu je prineslo zaupanje njegove publike.

Fisker Inc., vzpon in uspeh

Fisker Inc. je eden vodilnih startupov v industriji električnih vozil, ki se je zavezal k trajnostni mobilnosti. Podjetje, ustanovljeno s strani Henrika Fiskerja, je hitro pridobilo pozornost zaradi inovativnega pristopa k oblikovanju in tehnologiji električnih avtomobilov. Njihov paradni konj, model Fisker Ocean, je obljubljal popolno kombinacijo luksuza, zmogljivosti in okoljske prijaznosti.

Fisker Ocean, eden najboljših električnih avtomobilov leta 2024
Fisker Ocean Foto: on fisker

Podjetje je zbralo milijarde dolarjev v investicijah in si pridobilo ugled kot eden najobetavnejših startupov v (avtomobilski) industriji. Njihove delnice so doživljale konstantno rast, kar je pritegnilo pozornost investitorjev in potrošnikov po vsem svetu.

Padec: kaj se je zgodilo?

Ko je Marqueesa Brownlee objavil video na svojem YouTube kanalu, je sprožil pravo burjo. V videu je Brown razkril serijo domnevnih težav in nepravilnosti v delovanju Fisker Inc. Trdil je, da podjetje ni izpolnilo svojih obljub glede tehnologije baterij in da obstajajo resne težave z zanesljivostjo njihovih vozil. Prav tako je izpostavil finančne nepravilnosti in sumljive poslovne prakse.

Brownleejeve trditve so bile podkrepljene z dokumenti in pričevanji anonimnih virov znotraj podjetja, kar je še dodatno povečalo njegovo kredibilnost. Video je hitro postal viralen in sprožil val negativnih reakcij med investitorji in potrošniki.

Advertising banners of Fisker, showroom Fisker Automotive Sales Office, emblem, concept Advertising and Marketing in Automotive Industry, American automobile manufacturer, Frankfurt - December 8, 2023
Foto: Victor Golmer iz iStock

Posledice: zrušitev Fisker Inc.

V dneh po objavi videa so Fiskerjeve delnice strmoglavile. Investitorji so začeli množično prodajati svoje delnice, kar je povzročilo padec tržne vrednosti podjetja za več kot 50%. Poleg tega so se pojavile tudi tožbe zoper podjetje zaradi domnevnih prevar in zavajanja investitorjev.

Vodstvo Fisker Inc. je sprva zanikalo vse obtožbe in trdilo, da so Brownleejeve trditve neutemeljene in zlonamerne. Kljub temu so finančne težave podjetja postale neizogibne. Podjetje je bilo prisiljeno zmanjšati svojo proizvodnjo in odpustiti velik del svojih zaposlenih. Henrik Fisker je bil primoran odstopiti s položaja izvršnega direktorja, kar je še dodatno omajalo zaupanje javnosti in investitorjev.

Epilog: učinki na širši trg

Dogodek je imel širše posledice tudi na trg električnih vozil in startupov. Mnogi investitorji so postali bolj previdni pri vlaganju v nove tehnologije in startup podjetja, kar je privedlo do začasnega padca vrednosti delnic v celotnem sektorju. Prav tako je dogodek sprožil razpravo o moči influencerjev in njihovem vplivu na finančne trge.

Z influencerji ni šale

Primer Marqueesa Brownleeja in Fisker Inc. je jasen opomnik o moči, ki jo imajo danes influencerji. V svetu, kjer informacije hitro krožijo in lahko javno mnenje iz danes na jutri spremeni smer, je ključno, da podjetja delujejo pregledno in odgovorno. Fisker Inc. je bil nekoč zvezda na nebu električnih vozil, zdaj pa je postal opozorilo za vse startupe o tem, kako lahko ena sama objava vplivne osebe spremeni usodo podjetja.

Video, ki je zrušil Fisker

Spodnji videoposnetek je tisti, ki je zrušil celoten startup.

This is the Worst Car I've Ever Reviewed

Jan Nebec

Junior novinar

Prejšnji članekKako nastane planet?
Naslednji članekČe imaš psa, ne naredi te napake
Jan Nebec

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.