Slovensko primorje je cel teden gostilo izbrano bero najboljše slovenske filmske produkcije letošnjega leta. Na sklepni slovesnosti, ki je potekala v Glavni dvorani Avditorija Portorož so podelili nagrade vesna in druge festivalske nagrade. Glavno nagrado, vesno za najboljši celovečerni film, je odnesel eksperimentalni celovečerec Ne misli, da bo kdaj mimo pod katerega se podpisuje režiser Tomaž Grom.
Nagrade vesna vsako leto podelijo za najvidnejše dosežke filmskih ustvarjalcev v preteklem letu. Vesna simbolizira priljubljeno filmsko junakinjo legendarnega istoimenskega filma, ki ga je leta 1955 režiral František Čap, režiser češkega rodu, ki danes predstavlja enega stebrov zgodovine slovenskega filma.
»Ne misli, da bo kdaj mimo – film, ki vseskozi beži, beži pred nečim ali nekom, pred samim sabo …«
Subtilen prikaz soočanja z izgubo otroka je film, ki »noče biti film, temveč opis, dnevnik poti, dni in življenj, ki so ušli, ki so ušli nadzoru, življenju samemu … Kar je, beži, a beži tudi tisto, česar ni, in v nobenem od njiju ni nič romantičnega, predvsem pa ni boga … Morda le čas, ki ga odšteva glasba, ki dominira nad begom.« Grom se poleg režijske taktirke podpisuje tudi kot scenarist, direktor fotografije, montažer, oblikovalec zvoka in avtor glasbe. Za slednje je bil tudi nagrajen z vesno za najboljšo izvirno glasbo.
Zbudi me nagrajen s kar 5 vesnami!
Novi celovečerni film Marka Šantiča sledi zgodbi Roka, ki trpi za izgubo spomina. Za lažjo rekonstrukcijo preteklih dogodkov se vrne v rojstno mesto, kjer izve, da njegov brat stopa po isti napačni poti, po kateri je hodil sam.
Film je dobil vesni za najboljši celovečerni igrani film in najboljši scenarij (Marko Šantić, Goran Vojnović in Sara Hribar). Vesno za najboljšo glavno moško vlogo je prejel Jure Henigman, ki v filmu odigra vlogo Roka, za vlogo antagonista Damjana je bil z vesno za najboljšo stransko moško vlogo nagrajen Jurij Drevenšek. Lija Ivančič je slavila vesno za najboljšo masko.
Vesna za najboljšo režijo v roke Ivanu Gergoletu
Režiser filma Mož brez krivde, ki problematizira težave z azbestom v soški dolini je dobitnik vesne za najboljšo režijo.
Film Mož brez krivde je dobil tudi nagrado Art kino mreže Slovenije in nagrado IRIDIUM za najboljši celovečerni prvenec.
Psihološki triler Opazovanje dobitnik treh nagrad
Film Janeza Burgerja je slavil v kategoriji najboljše glavne igralke, Diana Kolenc je za vlogo Lare prejela vesno za najboljšo glavno žensko vlogo, Špela Jelovčan in Vasja Kokelj sta prejela vesno za najboljšo scenografijo, Julij Zornik in Igor Popovski pa vesno za najboljši zvok.
Vesno za najboljšo stransko žensko vlogo je prejela Vesna Pernarčič za vlogo Špele v filmu Vzornik Nejca Gazvode, ki je dobil tudi vesno za najboljšo kostumografijo, pod katero se je podpisala Katarina Šavs.
Vesno za najboljšo montažo je dobila Sara Gjergek za film Duhovnica Maje Prettner, ki je prejel tudi nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk. Marko Brdar je bil nagrajen za najboljšo fotografijo za film Varen kraj (Juraj Lerotić), ki je dobil tudi vesno za najboljšo manjšinsko koprodukcijo.
Vesno za najboljši dokumentarni film je prejel film Telo (Petra Seliškar), vesno za najboljši kratki igrani film Kako sem se naučila obešati perilo (Barbara Zemljič), vesno za najboljši animirani film Borbike (Nika Jurman) in vesno za najboljši študijski film Alenka (Kristian Bernard Irgl).
Vesni za posebne dosežke sta prejela dva filma
Podeljeni sta bili še dve vesni za posebne dosežke, in sicer celovečernemu dokumentarcu Pero (Damjan Kozole) in kratkemu filmu Zemlja (Alex Cvetkov). Vesne za najboljši eksperimentalni film člani žirije niso podelili. Nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI in vesno za najboljši film po izboru občinstva (povprečna ocena 4,82) je prejel dokumentarni celovečerec Duhovnica (Maja Prettner).
Naslednjo jesen se slovenski film ponovno vrača v Portorož
Letošnjo strokovno žirijo za celovečerne filme so sestavljale igralka Anuša Kodelja, režiserka in scenaristka Andrina Mračnikar ter filmska kritičarka Ana Šturm. Strokovna žirija, ki so jo sestavljali ustvarjalec animiranih filmov Dušan Kastelic, antropolog in cineast Naško Križnar ter producent in montažer Vladimir Šojat, pa je odločala o vesnah za kratke igrane, dokumentarne, eksperimentalne, animirane in študijske filme.
26. FSF Portorož je z zaključno slovesnostjo zaprl svoja vrata do naslednje jeseni. Organizatorji pa že vabijo na druženje s slovenskim filmom in filmskimi ustvarjalci tudi v prihodnjem letu.
Novinar