Radi osvajate?

Si lahko zamisliš poklic, pri katerem večino svojega časa namenjaš osvajanju in zapeljevanju? Plačujejo te, da fantaziraš, sanjaš in ustvarjaš! Zate meje ne obstajajo, edina meja je nebo! Tudi tako lahko vidiš poklic pisca oglasov!

Med novimi poklici, ki jih je prineslo tržno gospodarstvo, je tudi poklic pisca oglasov. Slovenski jezik pozna kar nekaj besed, ki skušajo določiti poimenovanje poklica in dejavnosti: tekstopisec, pisec oglasov, pisec oglasnih besedil, snovalec sporočil,… Pa vendar noben izmed izrazov ne določa pravega pomena. Pisec oglasov je oseba, ki išče izvirne rešitve, ideje, snuje komunikacijske koncepte, se poglablja v želje in potrebe različnih ciljnih skupin, piše scenarije, brska po svoji glavi, glavah drugih ter skuša jasno, prepoznavno in prikupno oblikovati pomembna sporočila. Veliko nalog za eno besedo?

Sam sem si v življenju vedno želel ustvarjalno in raznoliko delo. Že v mladosti sem se odlično razumel z domišljijo in tako že kmalu zarisal svojo življenjsko pot. Zanimivo je, da za snovalca idej pravzaprav ni posebne izobraževalne institucije. Zato prihajajo iz najrazličnejših vrst: komunikologi, ekonomisti, jezikoslovci ter celo strojniki in farmacevti. Zanimivo je, da veliko izmed mednarodno uveljavljenih snovalcev idej prihaja iz umetniških področij.

ključni elementi
Vsak snovalec idej mora pri delu upoštevati nekaj pomembnih dejstev. Besedilna in slikovna sredstva, ki jih uporablja, morajo biti jasna in enostavna. Bralec revije za ogled oglasa v reviji povprečno porabi cca. tri sekunde! Slika in besedilo morata biti zato tako jasna in učinkovita, da že v kratkem času vzbudita zanimanje za vsebino. Poleg tega je pomembno, da pri oblikovanju idej upoštevamo medije in njihove lastnosti, ki so nam na voljo. Veleplakate ob cestah je nesmiselno opremljati z veliko količino sporočil, ki jih opazovalec v kratkem času ne bo mogel prebrati in razumeti.

Enostavnost je najpomembnejša, a tudi najtežja zahteva vsakega oglasa. Enostavnost pomembno vpliva tudi na zapomnitev, razumevanje in posledično privlačnost storitve ali izdelka, ki ga oglas oglašuje. Da sta besedilo in slika idejno usklajena, je naloga snovalca ideje. Pomembno je, da se dopolnjujeta: slika pritegne pozornost, besedilo v kombinaciji s tržno znamko pa pojasni sporočilo in pritegne nasmeh.

apeli v oglasih.
Danes smo v obdobju, ko oglaševalci večinoma uporabljajo humorni in emocionalni nagovor v oglasih. Veliko oglasov v nas prebudi odobravanje in simpatijo prav zaradi humorja, znane osebe in zabavnosti na splošno. Lahko bi celo trdil, da je danes obdobje zabavnega oglaševanja, kjer zabavni nagovor in duhovite vsebine stopajo pred izdelek. Pri tem se poraja tudi vprašanje, koliko humorja je smiselno uporabiti, da ne zakrije same tržne znamke in njenih lastnosti? Pri snovanju idej so uporabljeni različni apeli, ki imajo različne učinke pri ciljnih skupinah. Apele izbiramo glede na vrsto izdelka ali storitve, vsebino sporočila ter značilnosti ciljne skupine. Ravno prav, da očarajo potrošnika.

Kalidays.
Prav v letošnjem letu bo v Ljubljani prvi festival oglasnih besedil na svetu, Kalidays. Kako oblikovati oglas, kaj so lastnosti dobrih oglasov, kako do jasnega sporočila, bodo tematike predavanj in delavnic, ki jih boste mladi lahko brezplačno obiskali od 8. do 11. novembra na Fakulteti za družbene vede. Poleg zabavnih dogodkov boste lahko na osnovi 20 motivov znanih slovenskih fotografov in ilustratorjev prek spletne strani www.kalidays.net oblikovali svoj idejo. Morda celo očaraš žirijo s svojo idejo…

Resnično je oglaševanje podobno zapeljevanju vaše ljubljene osebe. Kakor ti, se želi tudi izdelek ali storitev pokazati v svoji najlepši in najboljši luči. Skuša prepričati s svojo celostno podobo, dobrim karakterjem, odlično učinkovitostjo ali s posebno visoko kakovostjo! Prepričan sem, da v tem ni nič slabega. Ljudje se oglaševanja zavedajo in so pri svoji izbiri svobodni. Prav njihova izbira pa je tista, ki določa uspešnost poklica snovalca idej.

Tomaž Apohal

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.