V Študentski sekciji Slovenskega društva za odnose z javnostmi (SS PRSS) smo se odločili, da vam v rubriki komuniciranje vsak mesec predstavimo področja odnosov z javnostmi, marketinga in organizacijskega komuniciranja na bolj poljuden način. V SS PRSS se redno zbiramo in izobražujemo na teh področjih, zato bi to znanje radi delili z vami. Za začetek smo izbrali komuniciranje na splošno.
“Ne moremo ne komunicirati” je nekoč dejal neki modri mož. In res je tako. Od staršev ne bi dobili dinarčkov za kino. Na cesti ne bi mogli vprašati za pravo smer. V trgovini ne bi mogli kupiti čokolade. Organizacije ne bi obstajale. In sedaj ne bi brali tega prispevka.
V SSKJ je pod geslom komunicirati zapisano: izmenjavati, posredovati misli, informacije, sporazumevati se. Sporazumevamo se vsak dan. Vendar pa govor ni edino sredstvo komuniciranja, komuniciramo tudi z našimi gibi, gestami, ki jih delamo med poslušanjem sogovornika, ali pa z molkom. Včasih naše geste povedo več kot besede. In pregovor ‘slika pove več 1000 besed’ zagotovo drži.
Komuniciranje je osnova tudi pri odnosih z javnostmi (PR). Preprosto povedano so odnosi z javnostmi formalna pot, po kateri organizacije komunicirajo s svojimi številnimi javnostmi. Torej morajo PR praktiki vzdrževati ugodne odnose s pomembnimi javnostmi, da dosežejo zastavljene cilje. Odnose pa seveda vzdržujejo prek komunikacije z njimi. Tako poznamo formalno (pogovor s profesorjem ali nagovor javnosti) in neformalno (pogovor s prijateljem ali s sodelavci) komunikacijo. Pri formalni komunikaciji pazimo na jezik, slog govora in nismo tako neposredni kot pri neformalni komunikaciji, kjer uporabljamo več slengovskih besed.
Vsak praktik odnosov z javnostmi mora obvladati veščine komuniciranja in nastopanja v javnosti, da je lahko pri svojem delu uspešen. Vsega tega se lahko nauči takorekoč vsak z nekaj vaje. Pri nastopanju pa sta najpomembnejša samozavest in podrobno poznavanje teme. Potem lahko brez treme zagovarjaš svoja stališča.
Vendar pa delo PR praktika ni samo nastopanje pred javnostmi. Bistvo PR je predvidevati morebitne neugodne situacije in jih preprečevati, sodelovati pri načrtovanju in upravljanju organizacij in njihovega okolja, upravljanju vzajemnih odnosov med okoljem in organizacijo, ustrezno ukrepanje v kriznih situacijah … In še bi lahko naštevali.
Komuniciranje je široko polje, ki zajema vse, kar se dogaja okoli nas. Posebno (starodavno) področje retorika se ukvarja prav s pojmom komuniciranja – kako, kje, kdaj, zakaj in na kakšen način komunicirati. Ko enkrat poznaš te veščine, ni več problem dobiti dinarčkov za kino od staršev in večera zaključiti v dobri družbi kakšnega mičnega mladeniča oz. mladenke.
Mateja Rozman