Se prijavljaš na Erasmus izmenjavo, praktično usposabljanje, pripravništvo ali pa na delovno mesto? Namen motivacijskega pisma je enak – prepričati organizacijo, da si ti najboljši kandidat.
Kaj sploh je motivacijsko pismo?
Motivacijsko pismo je dodatek k življenjepisu ali k formalnim dokazilom. Prav to pismo daje težo tvoji prijavi, kar pomeni, da ga je treba spisati tako, da izstopa iz množice, pokaže, da lahko organizaciji ogromno doprineseš in da si prav ti tisti kandidat, ki je najbolj motiviran.
Vsebina motivacijskega pisma ni enaka življenjepisu, kar pomeni, da se v njem ne ponavljamo in ne naštevamo vseh izkušenj in suhoparnih podatkov. Lahko si predstavljaš, da je tvoje motivacijsko pismo zgodba, ki spremlja tvoj življenjepis. Smiselno je, da v motivacijsko pismo vključiš le izkušnje, ki so relevantne za to prijavo, in jih povežeš s tvojo motivacijo za to (delovno) mesto ter s tem, kaj bi zaradi njih ti organizaciji lahko doprinesel.
Glavne sestavine motivacijskega pisma
- Kdo si?
- Kam se prijavljaš?
- Kakšne so tvoje izkušnje s tega področja?
- Kaj nudiš/kaj lahko doprineseš organizaciji?
- Česa si želiš?
- Kaj pričakuješ?
- Zakaj izbiraš to organizacijo/institucijo?
Obstajajo redki srečneži, ki s pisanjem motivacijskega pisma pričnejo zadnji trenutek, magično najdejo prave besede ter kreativno in edinstveno spišejo želeno vsebino. Mi, navadni smrtniki, potrebujemo bolj sistematični pristop. Kako se lotiti tega izziva?
Včasih blestimo v odlašanju in se raje držimo načela »kar ni treba narediti danes, odlašaj na jutri«. Posledica prelaganja obveznosti na zadnji dan pomeni slabšo kakovost, površnost, pomanjkanje kreativnosti in konec koncev tudi nezadovoljstvo s svojim motivacijskim pismom.
1. Dobro naštudiraj oglas/razpis
Večkrat natančno preberi oglas/razpis organizacije in se prepričaj, da res razumeš njihova pričakovanja.
2. Pozanimaj se o organizaciji, na katero naslavljaš motivacijsko pismo
S čim se ukvarjajo? Kakšna je njihova vizija? Kakšen je njihov način dela? Poleg spletne strani ne pozabi na socialna omrežja, ki nudijo veliko informacij.
3. Vzemi si dovolj časa
Prični s pisanjem motivacijskega pisma teden ali dva pred rokom (saj veš, kako rado kaj nepričakovanega pride vmes).
4. Razmisli, kako se želiš predstaviti
Kaj želiš sporočiti o sebi? Na kakšen način? Katere informacije so bolj pomembne, katere manj?
5. Poseben poudarek na uvodu
Naš um včasih izvaja trike z nami – eden izmed njih je učinek primarnosti, pri katerem imajo na nas največji vpliv informacije, ki so predstavljene na začetku. Ker si te začetne informacije tudi najbolj zapomnimo, je treba še več pozornosti posvetiti uvodu motivacijskega pisma.
6. Ovrednotenje
Ko je pismo napisano, ga še enkrat preberi in bodi kritičen. Označi si dele besedila, kjer se ti zdi, da si izgubil rdečo nit ali pa nisi našel pravih besed, da bi sporočil, kar si želel. Pismo lahko prebere tudi kateri od prijateljev ali članov družine.
7. Popravki
Zna se zgoditi, da boš označene odstavke moral večkrat popraviti, da boš z njimi zadovoljen. Ne obupaj!
8. Predstavljaš se sam
»Nisem dober z besedami, bom prosil prijatelja, da mi on napiše motivacijsko pismo.« Le ti najbolje razumeš, kakšni so tvoji motivi in zakaj si želiš določenih izkušenj. Posledično le ti najbolje prepričaš bralca, zakaj si najboljši kandidat.
9. Količina ni enaka kvaliteti
Ne pretiravaj z dolžino motivacijskega pisma. Bistvo lahko zajameš v polovici strani, namesto da mlatiš prazno slamo.
Čeprav je motivacijsko pismo tvoja zgodba, mora sovpadati z zgodbo organizacije, kamor se prijavljaš. To pomeni, da je motivacijsko pismo za vsako prijavo treba napisati posebej. Če je življenjepis sestavni del prijave, ki lahko ostaja predvidoma enak, je motivacijsko pismo del, ki ga moramo prilagoditi zahtevam in pričakovanjem organizacije.
Iris Kaiser
HR svetovalka/psihologinja
Kadrovska asistenca
Celovita ponudba kadrovskih storitev.