Nizkocenovni prevoznik Ryanair se je prejšnji teden s slovenskim ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo pogovarjal o morebitni uvedbi letov iz Slovenije prihodnje leto. Bo torej Ryanair ponovno letel v Sloveniji?
Z Ryanair že prihodnje poletje iz Slovenije?
Ryanair si že prihodnje poletje želi leteti iz ljubljanskega letališča. Predstavniki družbe so na sestanku poudarili, da je Slovenija edini trg v Evropski uniji, ki ga nizkocenovni letalski prevoznik trenutno ne oskrbuje, in kritizirali visoke potniške pristojbine ljubljanskega letališča. Po drugi strani pa je ministrstvo kot alternativo Ljubljani izpostavilo Maribor in opozorilo, da namerava letališče v prihodnjem obdobju oddati v koncesijo. Priznalo je tudi, da Slovenija potrebuje izboljšanje letalske povezanosti, ki je trpela od propada Adrie Airways in jo je močno prizadela pandemija koronavirusa. Zaradi bližine prestolnice in turističnih točk je za njih najbolj zanimivo ljubljansko letališče, ob tem pa so povezavo primerjali z Zagrebom, kjer so lani vzpostavili eno od svojih baz, ki je zelo uspešna.
Nadaljevanja pogovorov bodo potekala prihodnji mesec
Strani sta se dogovorili, da se ponovno srečata avgusta, ko bodo potekale razprave o možnih destinacijah in načinih za vzpostavitev tesnejšega sodelovanja. Družba Ryanair je že marca dejala, da spremlja slovenski trg. Direktor poslovanja v hčerinski družbi družbe Ryanair, Lauda Europe, Tadej Notersberg, je takrat dejal za EX-YU Aviation News: »Spremljamo slovenski trg. Za nas je zanimiv iz različnih razlogov. Če bomo videli, da lahko ta potencial spremenimo v dobiček, sem prepričan, da bi skupina Ryanair sprejela odločitev in vstopila na ta trg.« Proračunski letalski prevoznik je leta 2007 in 2008 za kratek čas vzdrževal lete med londonskim Stanstedom in Mariborom. Kljub solidni zasedenosti je bila linija ukinjena, potem ko se družba Ryanair in lokalne oblasti niso mogle dogovoriti o subvencijah za skupni oglaševalski program.
Ryanair je v zadnjem desetletju večkrat razmišljal o uvedbi letov v Ljubljano
Leta 2011 je ljubljansko letališče družbi Ryanair predlagalo, da bi v slovensko prestolnico letela iz Düsseldorfa, Madrida, Osla in Londona, vendar do dogovora ni prišlo. Družba Ryanair je leta 2013 od Evropske komisije zahtevala, naj hitro ukrepa in zaključi preiskavo o tem, ali je Adria Airways od slovenske vlade med letoma 2007 in 2011 prejela državno pomoč in ugodnosti v višini do 85,5 milijona evrov v nasprotju z zakonodajo Evropske unije o konkurenci. Komisija je nato odločila v korist Adrie. Tri leta pozneje, leta 2016, je David O’Brien iz družbe Ryanair dejal, da je bila privatizacija ljubljanskega letališča, ki jo je slovenska vlada izvedla v korist monopolističnega podjetja Fraport, katastrofa.
Družba Ryanair je leta 2020 zaprosila za povezavo londonskega letališča Stansted, da bi ohranila lete v slovensko prestolnico. Čeprav je bila prošnja odobrena, letalski prevoznik ni nikoli začel opravljati letov v Ljubljano, temveč je povezavo uporabil za druge proge. Konec lanskega leta je generalna direktorica Fraporta Babett Stapel dejala: »Pogovore [z družbo Ryanair] smo že opravili in smo jih pripravljeni nadaljevati. Pozdravljamo vse letalske prevoznike, ki ustrezajo našemu poslovnemu modelu.«
Novinar