Kampanja Skriti escape room, ki ozavešča o spolnih zlorabah otrok, je v New Yorku prejela prestižno mednarodno oglaševalsko nagrado Clio Awards. Gre za kampanjo, ki je v Sloveniji samo v prvih 10 dneh spodbudila povečanje števila prijav spolnih zlorab otrok za 20 odstotkov.
UNICEF Slovenija je v sodelovanju z Agencijo 101 in Združenjem proti spolnemu zlorabljanju aprila letos lansiral kampanjo Skriti escape room, ki je ozaveščala o zaskrbljujoči pogostosti spolnih zlorab otrok, razbijala napačna prepričanja o spolnih zlorabah in o storilcih ter usmerjala k edini pravi rešitvi – zaščiti otrok.
Po podatkih EU je do 18. leta spolno zlorabljena že vsaka tretja deklica in vsak peti deček, pri čemer se v 85 % primerov spolne zlorabe dogajajo znotraj ožje ali širše družine. Kar 62 % žrtev molči, zato je izjemnega pomena, da zanje spregovorimo tisti, ki karkoli vemo ali sumimo.
Kampanja je temeljila na viralnem videu, ki je združil resnično osebno izpoved 23-letne Amadee, v otroštvu spolno zlorabljene, z resnično lokacijo zločina. Video je nastal v ekskluzivni sobi pobega, ki je bila ustvarjena izključno za namen kampanje ozaveščanja. Udeleženci sobe pobega so morali poiskati realno rešitev za vse otroke, ki trenutno trpijo spolne zlorabe, kar je klic Združenja proti spolnemu zlorabljanju na 080 28 80. Tako je rešitev Skrite sobe pobega hkrati predstavljala realno rešitev.
K prestižni bronasti nagradi na mednarodnem oglaševalskem festivalu Clio Awards, ki slovi po izjemno zahtevni konkurenci z vsega sveta (nagrajenih je le 3 % prijavljenih del), je prispevalo tudi dejstvo, da je izjemno uspešna kampanja samo v prvih 10 dneh nagovorila več kot 50 % Slovencev na Facebooku in več kot 66 % vseh odraslih Slovencev, starih med 15 in 70 let. Pozornost svetovne javnosti je kampanja pritegnila že na letošnjem prestižnem festivalu Cannes Lions, kjer se je uvrstila v ožji izbor oglaševalskih del iz vsega sveta.
Novinar