28. in 29. avgusta 2021 je za minimoto dirkače na Vranskem potekalo državno prvenstvo. Tokrat smo imeli kar pester urnik, saj so se naše obveznosti podvojile – v dveh dneh smo odpeljali 4 dirke. Naporen urnik je še dodatno otežilo spremenljivo vreme in napeta situacija, vendar pojdimo lepo po vrsti …
Petkovi prosti treningi
Tokrat je v Centru varne vožnje na Vranskem potekalo tudi FIM MiniGP Alpe Adria tekmovanje. Zato smo si paddock delili skupaj z dirkači, ki so na Vransko prišli iz Italije, Češke, Slovaške, Madžarske in Poljske. Zanimivo je bilo poslušati tuje govorice in gledati nove obraze, se z njimi pogovarjati in deliti izkušnje.
Zakleta sobota
Sobota pa je bila pa precej živčna. Zjutraj so bili prosti treningi in kvalifikacije. Dan se je začel v redu, vendar so se kmalu pokazale prve težave. Kvalifikacije sem moral prekiniti že po tretjem krogu, saj mi je odpovedal motor. Bil sem jezen, žalosten, razočaran. Kljub le trem odpeljanim krogom sem kvalifikacije zaključil na drugem mestu, vendar v tistem trenutku ni bilo videti, da bom dirki sploh lahko izpeljal.
Na srečo so dirkači tudi srčni ljudje. Gašper Lenko mi je posodil svoj rezervni motor. Prvo dirko sem tako šel na progo z motorjem, ki ga nisem še nikoli vozil, vendar z voljo in željo, da dosežem dober rezultat. Šlo mi je kar dobro, dirkal sem na tretjem mestu, a tri kroge pred koncem se je pokadil bel dim in tudi ta motor je odpovedal.
Marsikdo bi vrgel puško v koruzo, jaz pa se nisem dal. Tokrat mi je na pomoč priskočil Valter Poropat s svojim rezervnim motorjem. Tega je bilo veliko lažje voziti, vendar mi usoda še vedno ni dala miru. Zaradi okvare sklopke sem dirko končal na tretjem mestu, vendar zadovoljen, da sem vztrajal.
Po koncu obeh dirk pa sem moral na zagovor zaradi diskvalifikacije. Eden od dirkačev se je namreč pritožil, ker mi je v prvi dirki Gašper Lenko prižgal motor, ko se je motor pred ogrevalnim krogom ugasnil. Ponavljam, ker motor ni bil moj in ga je bilo izredno težko prižgati, mi je Gašper takoj priskočil na pomoč. Temu jaz pravim športni duh in sem mu hvaležen za pomoč. Drugi so to prijaznost izkoristili in zahtevali diskvalifikacijo. Kaj naj rečem … morda le, da bi bilo lepo, če bi tekmovalci zmagovali na progi in ne na papirju. Očitno se me nekdo tako boji, da je to edini način, da me užene …
Spremenljiva nedelja
Nedelja se že zjutraj zbudila kujavo. Oblaki, rahel dež, kisli obrazi. Mi smo se zjutraj pripravljali na nov, naporen dan. Prva stvar, ki jo je bilo treba urediti, je bila sklopka. In izkazalo se je, da je bil to dolgotrajen proces, saj sem jo udelaval še med kvalifikacijami. Vozil sem previdno in ne prehitro, tako da sem končal na tretjem mestu. Glede na situacijo zadovoljen z rezultatom.
Začenjala se je prva dirka in z njo dež. Vsi smo bili živčni – dirkači, mehaniki in vodstvo dirke. Steza je bila še relativno suha, vendar je po prvem krogu začelo močneje deževati, zato je bila dirka prekinjena. Po posvetovanju smo se odločili, da gremo dirkat. Večina dirkačev je izbrala slick gume in upala, da bo vreme zdržalo. Tudi jaz sem se tako odločil in odločitev je bila pravilna. Končal sem drugi, za Janom.
Nekaj minut pred drugo dirko je začelo ponovno deževati. Tokrat smo resnično pohiteli in premontirali gume. Steza je bila mokra in potreboval sem dežne gume. Veselil sem se svoje prve dežne dirke. Nekaj časa sem dirko tudi vodil, vendar me je Jan vseeno prehitel. Ponosno pa lahko povem, da sem se na mokrem zelo dobro odrezal in z Janom sva vse ostale dirkače prehitela za najmanj en krog.
Tako. Za mano je naporen vikend, ki pa prinaša tudi lepe spomine. Zadovoljen sem, da sem vztrajal in nisem vrgel puške v koruzo (čeprav je v okolici steze na Vranskem kar nekaj polj s koruzo 😊). Naše odločitve govorijo o tem, kdo smo in mislim, da je po današnjem vikendu vsem jasno, kdo sem jaz.
Preživite lep september, mene v drugi polovici meseca čaka dirka v Ortoni!
Tadej Maver Guštin je perspektiven minimoto dirkač, kateremu je ponosni sponzor revija Študent.