Čeprav primeri iz naslova vsebujejo nekatere značilnosti sodobnega trženja, je po našem mnenju le to več od tega. Sodobno trženje je sposobnost izkoriščanja vseh zmožnosti podjetja, da stranki zagotovi najboljše izkušnje in s tem spodbudi rast. In to ob vsaki zunanji okoliščini. V raziskavi McKinseya je 83 odstotkov svetovnih izvršnih direktorjev reklo, da je trženje glavno gonilo večine ali celotnega programa.
Vemo, da je edina stalnica sprememba, zato si ne bi upali podati enoznačnega odgovora kaj je sodoben marketing. Po naših izkušnjah večina vodij razume, da se mora trženje posodobiti, vendar so manj prepričani, kaj konkretno to pomeni. Prepogosto se osredotočijo na peščico pobud ali zmožnosti, nato pa postanejo razočarani, ko se učinki ne opazijo takoj.
Če želimo učinek moramo dopustiti povsem nov način delovanja. Oddelke za trženje je treba preoblikovati. Biti morajo izjemno hitri in odzivni, odprti za sodelovanja, morda tudi z zunanjimi partnerji, in se osredotočeni na kupce in njegove možnosti v danem trenutku. Manj gre torej za spreminjanje tega, kar počne trženje, in bolj za preoblikovanje načina dela.
Covid- 19 se nenadzorovano širi in vlade po vsem svetu ga še vedno poskušajo obvladati z zapiranjem šol, javnih prostorov in meja. To vpliva na vsa podjetja – in tržniki morajo prilagoditi svojo strategijo. Fizični dogodki, kot so poslovne konference, športni dogodki in koncerti, so odpovedani, spodbuja se delo od doma. Prav je, da se tržniki sprašujejo kako trajne so spremembe, kako se potrošniki spreminjajo, pa tudi njihove navade. Zaradi omejitev se ne menjajo samo navade, pač pa celoten življenjski slog.
Če ste do sedaj vztrajali na fizičnem kontaktu, je ta danes praktično ničen. Deskanje po spletu je danes na steroidih in tudi spletne prodaje. Potrošnik pa je bolj kot kdaj koli prej cenovno občutljiv.
O sodobnih trženjskih prijemih smo se pogovarjali z Robertom Rolihom, ustanoviteljem Akademije Panta rei in predavateljem, ki sredi novembra tudi organizira delavnico Marketing Mastery namenjeno podjetnikom, ki želijo tudi v teh negotovih časih ustvarjati dobre rezultate in celo povečati dobičke.
Podjetja se soočajo z novo resničnostjo. Digitalno delovanje je nova ‘črna’, če uporabim modni žargon. Kako naj se obrnejo podjetja, če želijo biti uspešna v teh negotovih časih?
Marketing je lahko učinkovit le v primeru, ko z njim dosegamo svoje ciljne skupine. V zadnjem desetletju se seveda ljudje vedno več zadržujejo na internetu in na družabnih omrežjih. Zato seveda nekatere tradicionalne poti do kupcev, ki so delovale v preteklosti, ne delujejo več oziroma niso več stroškovno učinkovite. Zato podjetja, ki niso stalno na tekočem glede razvoja interneta in družbenih omrežij le s težavo ustvarijo učinkovite oglaševalske kampanje. Predvsem pa je potrebno pri tem veliko eksperimentiranja. Pri online marketingu obstaja veliko možnosti, kako dosegati ciljne skupine: Facebook, Google, Youtube, Instagram, TikTok, LinkedIn, … In le s testiranjem mnogih možnosti in različnih oglasnih formatov na njih lahko ugotoviš, katere so zate lahko učinkovite.
Kaj se je spremenilo, da je nastala potreba po spremembi marketinškega in prodajnega pristopa?
Definitivno spremembe pri vedenju ljudi. Ljudje iščemo informacije drugače, kot smo jih v preteklosti in kupujemo drugače, kot smo v preteklosti. Pred 20 leti smo lahko za pred nakupno raziskovanje uporabljali revije, pred 5 leti iskalnik Google, danes pa Youtube. Tehnologija gre naprej, mediji se razvijajo in ljudje iščemo vedno najbolj hitre in učinkovite načine, da pridemo do relevantnih informacij. Kot podjetja moramo biti vedno na tekočem s temi spremembami.
Imate morda nasvet v nekaj korakih, če želimo nekoč ustvariti lepe dobičke?
Najprej mora biti podjetje usmerjeno h kupcem. Po mojem mnenju je eden od najpomembnejših razlogov za propad podjetij to, da vodstvo oziroma podjetnik razmišlja preveč o sebi in premalo o svojih kupcih in njihovih potrebah. Razlog, da si v podjetništvu je to, da rešuješ probleme strank in ne to, da želiš nekaj zaslužiti. Denar je seveda pomemben, vendar je posledica.
Druga stvar, ki bi jo izpostavil je, da si moraš dati na papir (ali v Excel) nekaj številk. Kakšni so stroški poslovanja, kolikšna je razlika v ceni, koliko moram prodati, da bom na zeleni veji? Tako kot je pomembno biti finančno pismen v zasebnem življenju, je potrebno razumeti tudi podjetniške finance.
In tretja stvar je zavedanje, da boš zelo težko vse naredil sam. Precej hitro se moraš na podjetniški poti naučiti delegirati naloge, saj boš drugače preobremenjen z birokracijo in malenkostmi in ne boš uspel delati stvari, ki so pomembne.
Kako uspeti v dobi neskončne konkurence?
Če obvladaš marketing, je to lahko izjemna odskočna deska na trgu. Običajno velika večina konkurentov v neki niši ponuja podobne produkte ali storitve na podoben način. Naša naloga pa je, da se seveda ločimo od njih. Na trgu si moraš najti neko konkurenčno prednost, ki strankam prinaša veliko vrednost in jo nato fanatično izvajati in komunicirati v svojem marketingu. Danes je pri marketingu ključnega pomena, da si nekaj posebnega. Visoka kvaliteta je namreč že samoumevna.
Marketingaš danes mora poznati tehnološke rešitve, ki so na voljo. Kaj konkretno to pomeni za podjetje, in za sodelavce v marketingu?
Če pogledam svoje podjetje, lahko rečem da nam uporaba sodobne tehnologije omogoča globalno poslovanje, ki poteka 24 ur na dan, 7 dni na teden. Naši oglasi se pojavljajo po celem svetu in vabijo potencialne stranke, da se udeležijo našega brezplačnega webinarja. Webinar je avtomatiziran in deluje non-stop tako v Singapurju, na Švedskem ali v Kanadi. Naročila strank, ki kupijo preko webinarja, se avtomatično obdelajo, online tečaji, ki jih stranke kupijo, se jim avtomatično dodelijo in vsa začetna komunikacija s strankami se odvije avtomatično. Pri tem uporabljamo med seboj povezane tehnologije, kot so sistem za izvajanje avtomatiziranih webinarjev, sistem za online tečaje, sistem za online sprejemanje plačil, sistem za vodenje baze strank (CRM), sistem za obveščanje strank po e-pošti in tako naprej. Danes je tehnologija tako zmogljiva, da ti lahko mimogrede prihrani na tisoče ali deset tisoče EUR stroškov v kateremkoli mikro ali malem podjetju. Samo dovolj moraš biti radoveden, da jo spoznaš in začneš uporabljati.
Verjetno je treba v imenu rasti in boljšega dobička v proces sprememb vključiti celotno podjetje? Kje začeti?
Pri sebi. Če želiš imeti uspešno podjetje, moraš biti najprej ti usmerjen v stranke. Najprej se moraš ti stalno izobraževati. Najprej moraš biti ti odprt za nove ideje. Vodimo vedno z zgledom in naši zaposleni bodo vedno počeli stvari na takšen način, kot jih počnemo mi.
Več o Robertu Rolihu:
Robert Rolih je mednarodni bestselling avtor knjige The Million Dollar Decision, evropski javni govorec leta 2015 po izboru Professional Speakers Academy iz Londona ter ustanovitelj Akademije Panta Rei. Člani njegovih plačljivih programov o investiranju prihajajo iz več kot 40 držav, oder pa si deli z največjimi predavateljskimi zvezdami sveta, kot so Jack Canfield, Gary Vaynerchuk, Dr. John Grey, Brian Tracy in drugi.