Nova pravila za oskarje niso to, kar misliš

Akademija znanosti in umetnosti gibljivih slik, ki podeljuje najbolj prestižne nagrade oskar, je napovedala spremembe. Z letom 2024 se bodo filmi za najbolj prestižno nagrado (Najboljši film) potegovali le, če bodo dosegali nove standarde. Standardi pa bodo vsekakor pripomogli raznolikosti, saj bodo tako dovolj priložnosti dobili tudi tisti, ki jih do sedaj niso.

Ko je leta 2016 Cheryl Boone Isaacs zatrdila, da Akademija nima težav z raznolikostjo, se je zgodilo že veliko. Sledili so protesti igralcev, ki se niso želeli udeležiti podelitve zaradi premalo nominacij pripadnikov manjšin. Temu je sledilo že skoraj prisilno podeljevanje nominacij pripadnikom manjšin, ki ni naredilo nič, le zmanjšalo »moč« nagrade oskar. Ker pa bodo ta pravila začela veljati šele čez štiri leta, bo tako minilo skoraj deset let od zanikanja problema do prve rešitve.

Čeprav so nova pravila močno razburkala javnost, tudi slovensko, pravzaprav niso švoh, če se smem izraziti po domače. Če bi povedal še bolj po domače, pravila zdaj ne pomenijo, da filmi s celotnim belskim in moškim ansamblom ne bodo mogli biti nominirani. Pomenijo nekaj drugega.

Film bo moral dosegati vsaj dva od štirih standardov

Pravila so razdeljena v več standardov, ki vsak opiše, katere standarde mora ustvarjanje filma dosegati v določenih segmetnih filmskega ustvarjanja. Manjšina v naslednjih odstavkih pomeni »pripadnik« LGBTQ, rasne manjšine, etnične manjšine ali pa mora biti ženska.

Standard A

  • Vsaj en igralec mora biti pripadnik etnične skupine oziroma manjšine.
  • Zgodba se mora gibati okoli pripadnika manjšine.
  • Vsaj 30 % igralcev mora biti del vsaj dveh od štirih skupnosti.

Standard B

  • Vsaj dva ali več od služb kot so režiser, kinematograf, skladatelj morajo biti del teh skupnosti (ženske, LGBTQ, rasna in etnična manjšina).
  • Vsaj šest ostalih članov ekipe morajo biti del teh skupnosti.
  • Vsaj 30 % filmske ekipe mora biti del vseh štirih skupnosti.

Standard C

  • Distribucijska hiša mora imeti vsaj dva pripravnika, ki sta pripadnika ene od manjšin.
  • Producentska in distribucijska hiša morata nuditi službe in možnosti tistim, ki pripadajo manjšinam.

Standard D

  • Zaposleni v marketingu, distribuciji in publiciteti morajo biti v 30 % pripadniki manjšin.

Vse standarde in pravila si lahko prebereš na uradni spletni strani, saj sem vse poenostavil tudi za tiste, ki filmskega ustvarjanja ne razumejo do podrobnosti. Tako pa lahko vsi vidimo, da nekih težav pri novem nastajanju filmov načeloma ne bi smelo biti. Sodeč po Women in Hollywood je bilo leta 2018 v vseh filmih kar 84 % kostumografinj, 83 % vodij kastinga, 78 % frizerk, 76 % vizažistk ter stilistk. To je vseeno le en primer vseh standardov pri filmskem nastajanju, ki niso le glavni igralci in režiser. So pomembni deli zaodrja, brez katerih filma sploh ne bi bilo. Če pa se bo problem pojavljal tudi takrat, ko bodo vsi ti standardi upoštevani, pa problem ne bo v oskarjih in Akademiji, ampak pri ljudeh. Kjer že tako ali tako je.

Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

VIROscars.com
Prejšnji članekPričakovan jesenski #NovZačetek prinaša zabavo za vso družino
Naslednji članekErotična zgodba: Otok (4.del)
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.