Verjetno ste že slišali, da Nizozemska slovi po izredno ravninski pokrajini, mlinih na veter, tulipanih, številnih mostovih in kanalih, lesenih coklah ter izvrstnem siru. No, tudi to je zanimivo, vendar brez skrbi, ta članek ne bo o teh rečeh.
Skupina dvanajstih nas je pristala na amsterdamskem letališču. Razlog, zakaj smo se sploh tam znašli, je bilo praznovanje okrogle obletnice prijatelja Marka. Z letališča smo se odpravili na glavno železniško postajo Amsterdam Centraal, od tam pa čez glavno ulico Damrak dogodivščinam naproti.
Mesto, ki mu zaradi svojih posebnosti in drugačnosti ni enakega na svetu. Mesto, kjer so najstarejša obrt na svetu, cerkev in kavarna z „zelišči“ najboljši sosedje – Wellcome to Amsterdam. Že desetminutni sprehod po mestu je dovolj, da te prevzame.
Coffee shops
Dokaz, ki priča o nizozemski „svobodnjaški“ mentaliteti, je zagotovo legalizacija marihuane v 70. letih. Ogromno turistov različnih starosti in profilov tja roma ravno zaradi tega dejstva. Spodobi se in pravično je, da izpostavim najboljšega. Bulldog je bil prvi coffee shop v Amsterdamu. Kar se je nekoč začelo v zatohli kleti, je do danes zrastlo v prepoznavno blagovno znamko, ki premore večje število cofee shopov in hotelov v centru mesta, banko semen ter svojo linijo trgovskih izdelkov. Vsak coffee shop ima poseben dekor, večina jih je obarvana psihadelično. In v teh notranjih stilskih prostorih zelo hitro pozabiš na čas.
Z našim prihodom je Bulldog pridobil vsaj enega zelo zvestega privrženca. Kolega Banži je „fizično kot takšen“ priden in marljiv človek, morda zato zjutraj ne more dolgo spati. Ko smo se preostali v hotelu komaj prebujali, je on že obdan z dimom „jolija“ v Bulldogu srkal vroč kakav in z nasmeškom bredel po svoji škatlici posušenih gobic.
Heineken experience
Heineken v zadnjih letih postavlja zelo visoke standarde v industriji na področju oglaševanja in praktično vsak pozna to blagovno znamko. Brez dvoma gre za eno vodilnih globalnih znamk, ki stalno premika meje kreativnih komunikacij in vpletenosti potrošnika z znamko.
Pivovarna je bila ustanovljena že leta 1864, do danes pa je Heineken zrastel v ogromno mednarodno podjetje. Je eden izmed treh največjih proizvajalcev piva na svetu.
Stara tovarna v središču mesta danes predstavlja muzej, čeprav ga pod to besedo neradi oglašujejo. Na njihovi spletni strani je zapisano: „We’re not the Heineken Museum, we’re the Heineken Experience“. Že od zunaj izgleda impresivno, a nič v primerjavi s celotnim ogledom. Na vhodu ob nakupu vstopnice dobiš tudi zapestnico, na kateri sta dva gumbka za dve pijači (pivi seveda) na koncu ogleda. Vstopnina ni zanemarljiva in znaša 18 evrov, vendar je ogled vreden denarja. Vidiš veliko reči – od razstavljenih steklenic Heinekena skozi celotno obdobje do vseh starih oglasov za pivo, do natančnega opisa proizvodnje Heinekena. Greš pa tudi v prostor, kjer ti sam postaneš pivo. Zabavna zadeva, stojiš v prostoru, premetava te sem in tja, malo občasno poškropi in celotna zgodba nastanka piva je nadvse izvirno prikazana. Sledi ogled drugih prostorov in ne nazadnje poskušanje piva. Natakar nekaj pove o njegovi barvi, o okusu in vonju in po kratkem času ti naloži „nalogo“, da pivo tudi z veliko požirki popiješ. Izkušnja se konča v prostoru, ki že kar malce spominja na kakšen klub z dolgim točilnim pultom. Heinekenova tovarna nas je vse fascinirala. Ogled je trajal skoraj dve uri in ravno pravi čas smo zaključili. Pred vstopom v tovarno nam je naš gostitelj namreč razdelil „vesoljske muffine“, ki so ravno ob koncu ogleda začeli „sekati po glavi“. In to je bil začetek 4-urnega smejanja brez prestanka.
Red Light District
Druga, verjetno najbolj znana svoboščina Nizozemske pa je legalizirana prostitucija.
Za marsikoga je Red Light District (ulica rdečih luči) najprivlačnejši del mesta. Tu opravljajo svojo dejavnost „prodajalke ljubezni“. Za obisk obstajajo različni razlogi. Poleg očitnega so baje to tudi nekatere najlepših stavb v mestu, čeprav moram odkrito reči, da se med sprehodom po teh ulicah nisem ravno osredotočal na stavbe. Samo najpotrpežljivejši najdejo res lepo žensko v Rdeči četrti in mi smo bili dovolj potrpežljivi. Precej je starih „zjahanih“ prostitutk, nekatere izgledajo kot topless Whoopi Goldberg, nekatere so azijskočrnski transvestiti z dolgimi priveski in ti so še posebej šokirali kolega Igorja. Smo pa videli tudi eno tako lepo, da bi si jo z lahkoto lahko odnesel domov in si jo postavil v vitrino ter jo ure in ure samo gledal (kaj drugega tako ne smem, ko pa sem že več let resno vezan :().
Za žuranje pa sta zagotovo najbolj priljubljena kraja Leidseplein in pa Rembrantplein. Tu se najde veliko lokalov, diskotek in pubov, ki ponujajo odlično zabavo.
Zakaj Amsterdam? V prestolnici Nizozemske je dovoljeno VSE. Potrebujete sploh še kakšen drug razlog?