Če se znajdeš sredi ničesar, sam in s počeno gumo, je fino, da jo znaš zamenjati. Kako? Ni tako težko.
Poskrbi za varnost
Avto ustavi na čim bolj varnem mestu. Izven cestišča, čim bolj na ravnem. Ugasni motor, pusti prižgane pozicijske luči, vklopi vse štiri opozorilne luči, si nadeni odsevni jopič in vsaj 100 metrov nazaj postavi varnostni trikotnik. Avto pusti v prestavi in zategni ročno zavoro. Če gumo menjaš na klancu, pa ga še dodatno zavaruj s trdnimi predmeti, kot so kamni.
Iskanje opreme
Najprej moraš gumo najti, če ne veš, kje je, si lahko pomagaš s priročnikom. Potrebuješ še dvigalko. Vse potrebno orodje mora biti del opreme avtomobila, če ga ne najdeš, si pomagaj s priročnikom.
Menjava gume
Če imaš na gumi jekleno platišče, ga najprej odstrani (ni težko, to lahko storiš z vzvodom). Nato z namenskim ključem popusti matice kolesa (približno za pol obrata). Če matice ne popustijo, si pomagaj s težo celega telesa.
Pod avtomobil na točno določeno točko (ta je označena v priročniku) namesti dvigalko. Pozoren bodi, da je nameščena pravilno, dvigalka mora dvigati naravnost navzgor. Ko se kolo popolnoma dvigne od podlage, do konca odvij matice in jih varno shrani. Kolo odstrani, vzemi rezervno gumo ter jo namesti na mesto kolesa, ki si ga odstranil. Ponovno namesti matice. Za zdaj jih privij le na roko.
Na koncu spusti dvigalko, da se zamenjana guma dotakne tal. S ključem rahlo privij matice, ter vozilo do konca spusti na tla. Odstrani še dvigalko in s ključem do konca zategni matice (pri tem ne pretiravaj – pretirano zategnjeni vijaki utrujajo material).
Naj te še samo še opozorim, da med menjavo gume ne smeš biti nikoli pod avtomobilom, da ne pride do poškodb, pa srečno!
Novinar