Umetna inteligenca, ki jo je ustvarilo newyorško podjetje za odkrivanje tveganj Dataminr, je lahko z analizo objav v družbenih medijih napovedala, kje bo naslednji primer v primeru koronavirusa v Veliki Britaniji in ZDA.
Kot poroča spletna stran podjetja, je rast grozdov očividcev, objav na družbenih omrežjih in medijih iz prve roke o covidu-19, njihov algoritem omogočil zaznavanje »vročih točk«, 7 – 15 dni pred eksponentno uradno rastjo covid-19 primerov.
Te objave na družbenih medijih vključujejo objave tistih ljudi, ki kažejo, da so bili pozitivno testirani, ljudi, ki nakazujejo simptome, tistih, ki pravijo, da so bili izpostavljeni, vendar niso bili testirani in tistih, ki so iz prve roke potrdili, da so okuženi.
Dataminr je napovedal povečanje okužb v 14 različnih ameriških zveznih državah. Sedem dni kasneje je koronavirus močno prizadel vseh 14 držav, poročajo.
»Zdi se, da so tovrstne objave vodilni pokazatelj, kje v prihodnosti se bo število primerov povečevalo,« je za Business Insider povedal direktor Dataminrja Ted Bailey.
Analiza družabnih omrežji za napovedovanje izbruhov lahko vladam omogoči boljšo pripravo na naslednjo veliko krizo. Uporaba mobilnih naprav in nadziranje uporabnika pa se močno križa z varstvom osebnih podatkov in vdiranja v zasebnost.
Toda vse napovedi teh sistemov je treba sprejeti z ogromnim zadržkom. Nobena umetna inteligenca na svetu ne more s 100-odstotno natančnostjo preveriti veljavnost trditev, ki jih navajajo uporabniki družbenih medijev o pozitivnih testih ali o njihovih sorodnikih, ki kažejo simptome.
Novinar