Ali si si tudi ti kdaj »izposodil« uporabniško ime in geslo za dostop do določene platforme? Lahko je to Netflix, HBO, Amazon, Disney ali karkoli drugega. No, če si to kdaj počel, zagotovo nisi edini, saj je deljenje gesel za storitve, ki sicer zahtevajo mesečno naročnino, že kar precej ustaljena praksa. Vendar ljudem, ki stojijo za takšnimi in podobnimi storitvami, ki svoj profit dvigajo prav z naročninami, zadeva ni najbolj všeč.
Kako je z Netflixom?
Po poročanju raziskovalne agencije MoffettNathanson kar 14 % Netflixovih gledalcev uporablja geslo nekoga, ki ni član istega gospodinjstva. To za njih pomeni izgubo približno 174 milijonov evrov na mesec, kar na letnem nivoju znaša okoli 2 milijardi evrov izgube s 24 milijoni uporabnikov, ki nimajo lastne naročnine.
Kaj to pomeni za uporabnike?
Ker želijo problem odstraniti, so si odgovorni zamislili nekaj ukrepov, s katerimi bodo poskušali preprečiti izkoriščanj deljenja gesel. Na začetku naj bi šlo za redno spreminjanje gesel in pošiljanje unikatnih kod na telefonske številke naročnikov, ki bi jih bilo potrebno vnesti za nadaljevanje ogleda vsebin. Omejilo naj bi se tudi število naprav, s katerih se lahko uporabniki prijavijo v storitev izven svojega gospodinjstva, torej na drugi lokaciji. Če pa nič od navedenega ne bi zaleglo, pa bo morda enkrat v prihodnosti za vpis v storitev potrebno uporabiti celo prstni odtis.
Netflix je sicer zapisal, da že aktivno raziskujejo o uporabnikom prijaznih prijemih za preprečevanje deljenja gesel, saj je jasno, da bi tovrstni ukrepi samo storitev otežili. Predvsem tistim, ki storitev že plačujejo. Pa tudi težko je reči, da bi tovrstni ukrepi, ljudi, ki sedaj uporabljajo tuja gesla, prepričalo v plačevanje mesečne naročnine.
Sicer pa še ni znano, kdaj naj bi ukrepi stopili v veljavo.
Novinarka in urednica revije Dijak 2019