Življenjepis (CV) je vaša vstopnica do zaposlitvenega intervjuja. Način, kako se boste v njem predstavili, vam lahko odpre vrata do zaposlitvenega intervjuja ali pa vas izključi že v prvem krogu. Poskrbite, da bo vaš življenjepis vključeval vse, kar je potrebno, da bo pritegnil pozornost delodajalca. In ne pozabite – k zmagovitemu CV-ju obvezno priložite tudi prepričljivo spremno pismo!
Obvezni elementi življenjepisa
Življenjepis je sestavljen iz podatkov, ki delodajalcu povedo, ali ste prava oseba za razpisano delovno mesto, obstaja pa nekaj tipičnih elementov, ki naj se pojavljajo v njem. Ker delodajalci porabijo za branje enega življenjepisa manj kot minuto, mora biti kot vaša osebna reklama, katere namen je samo eden, dobiti vabilo na zaposlitveni intervju.
Življenjepis mora biti kratek, pregleden in profesionalen. V njem morajo biti navedeni naslednji podatki:
- osebni in kontaktni podatki
- podatki o pridobljenih delovnih izkušnjah
- podatki o formalni izobrazbi
- podatki o pridobljenih ostalih znanjih
- nagrade, priznanja, članstva
- hobiji
- priporočila
Podatke navajajte glede na to, kaj menite, da je delodajalcu pomembneje, in glede na svoje zaposlitvene cilje. Če ste npr. ravnokar končali z izobraževanjem in imate zelo omejene delovne izkušnje, boste praviloma postavili izobrazbo na prvo mesto, saj je ta za vas bistvena kvalifikacija. Tudi za delovna mesta, pri katerih je določena izobrazba nujna (npr. delo v šolstvu, pravu, medicini ipd.), izobrazbo navajajte takoj za osebnimi in kontaktnimi podatki.
Priporočljivi dodatki za še učinkovitejši življenjepis
- Fotografija – dodana poleg osebnih podatkov deluje na delodajalca bolj osebno. Običajno leži v zgornjem delu, kjer navajate osebne podatke. Fotografija mora biti primerna za uradne dokumente.
- Razna dokazila – o pridobljeni formalni izobrazbi, nagradah, dosežkih ipd.
- Psihometrično poročilo – če ste ga že opravljali in menite, da so vaši rezultati dobri, nadpovprečni, ga lahko priložite svojemu življenjepisu in se delodajalcu pokažete v še boljši luči.
- Spremno pismo – z njim lahko dodate osebno noto življenjepisu. Napisano naj bo na manj kot eni strani. V njem predstavite svoje zanimanje za podjetje oziroma za delovno mesto, za katerega kandidirate.
Ko življenjepis napišete, ga še enkrat preglejte in prosite koga, da ga prebere, če bi morda še našel kakšne nejasnosti ali pravopisne napake.
Dodatni mali nasveti pri pisanju življenjepisa
Podajamo vam nekaj nasvetov za brezhiben življenjepis, ki ga bo prijetno brati in bo zablestel v očeh delodajalcev. Ti namreč prejmejo tudi po več sto ponudb na objavljeno delovno mesto, zato mora vaš življenjepis vsebovati takšne informacije in obliko, da pritegne pozornost delodajalca.
1. Urejen, pregleden in slovnično brezhiben
Namenite ustrezno pozornost podrobnostim, kot sta pravopis in postavljanje ločil. Pazite na slovnične napake, razmake, označevanje, zamike ipd. Izogibajte se pogovornim izrazom in žargonu. Ko življenjepis končate, ga dajte v branje še nekomu, saj se tako lahko prepričate, ali je vsebina dovolj jasna in razumljiva.
2. Kratek, jasen in zanimiv
Uporabljajte kratke stavke. Naj bo vaš življenjepis na eni, dveh ali največ treh straneh, odvisno od vaših delovnih izkušenj. Pomembnejše podatke navedite na začetku. Osredotočite se na bistvene poudarke vašega izobraževanja in delovnih izkušenj. Če se z delovnimi izkušnjami ne morete pohvaliti, najprej opišite potek izobraževanja in usposabljanja, tako da poudarite delovno prakso, ki ste jo opravili med usposabljanjem. Razložite morebitne prekinitve med študijem ali zaposlitvami.
3. Poudarite svoje dosežke s številkami
Številke so močno orodje življenjepisa, ki vam bo pomagalo, da vaši dosežki dobijo pozornost delodajalcev, ki si jo zaslužite. Že z majhnim premislekom lahko najdete učinkovit način, da povečate uspeh svojega življenjepisa.
4. Finance, finance, finance
Ko premišljujete o tem, kako predstaviti svoje dosežke, ne pozabite omeniti načinov, kako ste privarčevali denar za podjetje, ga zaslužili ali upravljali z njim. Primer: Z raziskovanjem in predlogom o novem načinu komuniciranja sem stroške zmanjšal za 12,7 %.
5. Čas je denar
Organizacije ves čas iščejo nove načine, kako bi prihranili čas in povečali učinkovitost. V življenjepisu napišite, če lahko s svojimi veščinami kakorkoli prihranite čas, saj boste imeli tako veliko več možnosti, da pritegnete pozornost delodajalca.
6. Resničnost podatkov
V življenjepisu uporabljajte resnične podatke in se izogibajte tistih, o katerih bi vam bilo neprijetno govoriti na morebitnem zaposlitvenem intervjuju.
7. Pošiljanje življenjepisa po e-pošti
Ne uporabljajte neprofesionalnih e-naslovov in ne pošiljajte življenjepisa brez naslova ali sporočila brez zadeve (subject). Koristno je v zadevi navesti, da gre za prijavo na oglas. Delodajalec vam lahko po prijavi pošlje še kakšna vprašanja ali vam da kakšno nalogo, na kar se morate vsekakor odzvati.
8. Individualnost in profesionalnost
V svojem življenjepisu bodite edinstveni, izvirni, drugačni. A še vedno ostanite profesionalni. Namreč, če želite izstopati in pretiravate z raznimi vložki, lahko naredite več slabega kot dobrega.
9. Ciljna naravnanost
Priporočljivo je, da je življenjepis oblikovan tako, da cilja na določeno delovno mesto, zato je priporočljivo prilagajati določene dele v njem, tako da boste delovali čim bolj specializiran kandidat za želeno delovno mesto. V življenjepis zato ne vključujte delovnih izkušenj ali usposabljanj, ki za določeno delo niso bistveni.
Spremno oz. motivacijsko pismo – vaš prvi stik z delodajalcem
Spremno oz. motivacijsko pismo se pošilja poleg življenjepisa in je prav tako izjemnega pomena. Njegov namen ni povzetek življenjepisa, temveč njegovo dopolnilo.
S spremnim pismom imate priložnost pritegniti delodajalčevo pozornost in ga prepričati, da bo o vas želel izvedeti več. V spremnem pismu lahko namreč veliko bolj kot v življenjepisu prikažete svojo osebnost.
Spremno pismo je običajno prva stvar, ki jo delodajalci preberejo, ko se prijavljate na prosto delovno mesto. Mnenja, ali naj bo spremno pismo zapisano v e-pošti ali naj motivacijsko pismo priložimo kot priponko, so deljena in vsak način ima svoje zagovornike.
V vsakem primeru pa naj bo spremno pismo napisano v maksimalni dolžini ene strani, v nekaj odstavkih, s katerimi morate navdušiti delodajalca, da prebere potem tudi vaš življenjepis.
Kaj naj bi vključevalo dobro spremno pismo?
Naslovite ga na točno določeno osebo (seveda, če je kontaktna oseba navedena v zaposlitvenem oglasu).
Navedite, na katero delovno mesto se prijavljate in kje oziroma od koga ste dobili informacijo o prostem delovnem mestu.
Pokažite navdušenje nad razpisanim delovnim mestom. Pojasnite, zakaj želite delati v tem podjetju in zakaj vas zanima ravno to delovno mesto.
V pismu poudarite nekatere najpomembnejše sposobnosti ali lastnosti, ki bi lahko pripomogle k še večjemu uspehu v podjetju, ter navedite, zakaj verjamete, da ste ravno vi najprimernejši kandidat za razpisano delovno mesto.
Povejte delodajalcu, kaj mu lahko ponudite.
Delodajalca prepričajte, da s svojimi sposobnostmi, lastnostmi, izkušnjami lahko prispevate k uspehu podjetja. Prenesite svoje interese in kvalitete na svoje znanje o podjetju.
Navedite priloge, ki jih dodajate (življenjepis, priporočilo, izpis ocen na fakulteti ipd.).
Povejte delodajalcu, da se priporočate za zaposlitveni intervju, kjer se boste lahko še podrobneje predstavili. Navedite, kdaj in kako lahko pride v stik z vami in da ga boste kmalu poklicali glede dodatnih informacij ali dogovora o morebitnem intervjuju.
Ne pozabite! Dobro spremno pismo vas lahko loči od množice! Obenem pa vam toplo priporočamo, da ob vsaki prijavi na razpisano prosto delovno mesto pripravite unikatno spremno pismo, ki ga prilagodite delodajalcu in razpisanemu zaposlitvenemu oglasu.