Veliko delodajalcev prejme množico prijav na prosto delovno mesto, pomembno pa je, da nas v tej kopici delodajalec opazi. Večina delodajalcev prebere najprej motivacijsko pismo in šele nato življenjepis, zato je priporočljivo, da je le-to kar se da privlačno.
Motivacijsko pismo je najbolj oseben dokument, ki ga oddamo nekaterim prijavnicam za delo. Preprosto rečeno, z motivacijskim pismom je treba prodati samega sebe. Na izviren način moramo razložiti, zakaj bi nas ponujeno delo veselilo in pojasniti, zakaj smo ravno mi pravi za dotično delovno mesto. Motivacijsko pismo predstavlja prvi stik kandidata s potencialnim delodajalcem, s katerim želimo motivirati oz. spodbuditi bralca, da se podrobneje seznani z nami, našimi dosežki, znanji in izkušnjami, ki jih podrobneje predstavljamo v življenjepisu. Spremnemu pismu je dobro dodati osebno noto, ki jo v samem življenjepisu ne moremo izraziti v takšni meri in je lahko ključnega pomena pri odločitvi delodajalca, ali nas želi spoznati tudi osebno.
V motivacijskem pismu je treba delodajalca prepričati, da imamo zahtevane veščine in znanja. V pismu povemo delodajalcu, zakaj nas naj izbere pred vsemi drugimi kandidati, povežemo lastne izkušnje s potrebami delodajalca, s čimer tudi pokažemo, da poznamo delodajalca. Poudariti je treba veščine, ki smo jih dobili z dosedanjimi izkušnjami ter predstaviti svojo osebnost s specifičnimi primeri. Takšno pismo praviloma ni daljše od ene strani, mora pa vsebovati naslednje točke:
- kje smo zasledili razpisano delovno mesto oz. kaj nas je spodbudilo k prijavi,
- na katero delovno mesto se prijavljamo in zakaj,
- zakaj nas zanima delovno mesto,
- zakaj smo primerni za razpisano delovno mesto,
- datum in podpis.
Preden se lotimo pisanja, je dobro, da opravimo samooceno svojih znanj, izkušenj, lastnosti in drugih dosežkov, ki nam bo v pomoč pri pripravi vsebine. Pri samooceni lahko uporabimo SWOT-analizo, kjer opredelimo naše prednosti, slabosti, priložnosti in ovire. Razmisliti je treba predvsem o dosedanjih delovnih izkušnjah, kompetencah, znanjih, interesih, naših močnih in šibkih točkah, zaposlitvenih ciljih, vrednotah, interesih ipd.
Nato se lotimo analize naslovnika. Naš cilj je dobiti povabilo na razgovor in dolgoročno sodelovanje v obliki zaposlitve. V motivacijskem pismu pokažemo navdušenje nad razpisanim delovnim mestom in pojasnimo motiv za prijavo na razpisano delovno mesto. Naslovniku pokažemo, da dobro poznamo podjetje. Vsako podjetje išče osebo, ki bo prispevala k dodani vrednosti podjetja in reševala težave, ki jih podjetje morebiti ima. V motivacijskem pismu se torej usmerimo na potrebe in probleme delodajalca ter izpostavimo, kako lahko s svojimi znanji in z izkušnjami pri tem pomagamo.
Izogibajmo se neresničnim podatkom in slovničnim napakam. Postavimo si in odgovorimo na vprašanje: Zakaj smo ravno mi tisti kandidat, ki ga delodajalec išče ali potrebuje?
Sanda Gajsar